Sunday, June 26, 2016

Kebaikan Biji Anggur

2 hari lepas ada rakan berkongsi kebaikan biji anggur..sebelum ni aku xpernah pun hairan biji anggur ni..kalau beli anggur mesti nak cari yg xde biji..biji anggur ni mcm menyusahkan aje kalau ada time nk kunyah anggur kan..? Rupanya biji anggur ni byk khasiatnya..aduhai..kenapalah tak tau dari awal kan..?

Antara kebaikan biji anggur:
1. Mempunyai antioksidan paling banyak
2. Boleh melancarkan aliran darah
3. Mengurangkan kolestrol
4. Bagus utk pesakit diabetes
5. Mencegah stroke
6. Mencantikkan kulit
7. Awet muda
8. Membantu menguruskan berat badan..

Alamak..byk khasiatnya...rugi..rugi kalau buang biji anggur ni kan..?

Bila dah dapat info ni, aku terus ke kedai beli anggur yang ada biji..tak pernah2 dibuatnya beli anggur berbiji.. Balik rumah time bersahur tadi juga aku kisar anggur berbiji dengan timun dan lemon minum buat jus.. ;)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.